Tip of the day: The 4-hour body…

Jeg skal snart i gang med noget meget spændende, så det er vigtigt at jeg er mit “bedst mulige selv”. Julen og nytåret har været hård – den har fået rigeligt med ALT – og jeg skal derfor lige stramme mig lidt an.

The 4-hour Body book...

The 4-hour Body book…

Når jeg har brug for et boost bruger jeg altid “The 4-hour body” metoden af Timothy Ferriss, og jeg synes den er rigtig god. Jeg købte bogen her for noget tid siden, og det er mere en livsstil end en kur, og jeg synes faktisk ikke at den er svær at holde.

Der er 5 simple grundpricipper man skal leve efter:

1. Ingen “hvide” kulhydrater (brød, pasta, ris – også de brune) og sukker

2. Spis det samme igen og igen – dvs. masser af kylling, fisk, grønsager og bønner.

3. Lad vær med at drikke dine kalorier (dvs. drik masser af vand, the osv. Dog er light produkter og rødvin – i små mængder – tilladt)

4. Ingen frugt

5. Hav en “snydedag” om ugen – hvor du må spise og drikke ALT :)

Der er selvfølgelig lidt flere detaljer, og forklaringer i bogen, men jeg må sige at det at man har én dag om ugen, hvor man må ALT, gør at det ikke er så svært at holde sig fra det de andre dage. Og hvis man spiser de rigtige ting, må man også spise rigeligt af det, hvilket for mig er et kæmpe plus da jeg har en meget stor appetit.

Hvis man virkelig får en trang til noget “forbudt”, så kan man altid tælle dagene til sin snydedag (min er lørdag), og så er det som regel til at overskue.

Det er en virkelig fed bog faktisk – jeg har købt den på Amazon.com for omkring 150 kr.

Så hvis du vil i form, have mere overskud – og bedre sex påstår han 😉 – så er det bare med at komme igang!!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestEmail this to someone

One Response

  1. Line E

    Tak! Det er lige noget for mig – som inkarneret frugthader er jeg især vild med punkt 4!

Leave a Reply